23 Aralık 2014

Hastalık...

Bebekevimiz bu hafta hastalıkla meşgul:( Sahibemiz Pelin bronşiolit oldu. Burnundan alınan örnek RSV yi adres gösterdi. Respiratuvar Sinsidyal Virus solunum yollarında şiddetli enfeksiyonlar yapabilen bir düşman, özel bir tedavisi yok yani bir antibiotik filan...(Sadece destekleyici tedavi yapılıyor, ateş düşürücüler, bronş açıcılar gibi...)
6 ay önce Sinan' ın okula başlamasıyla her çocuklu ev gibi bizim de hastalık öykümüz başrolde genellikle Sinan olacak şekilde ama nerdeyse Pelin'in abisini hep takip ettiği bir sarmal halindeydi. Ancak ilk kez Pelin abisinden daha ağır biçimde hastalandı. 
Bir gün önce hafif ateş, karın ağrısı ve iştasızlıkla geçen günün akşamında elimizde koca fırçalarla güzel güzel akrilik resimler yapıyorduk, evin koridoru da stüdyomuzdu;


Neyse ki; tanısında güçlük çekilmeyen ve her 4 saatte bir solunum yoluyla ilaclar alan Pelin hızla tekrar mutlu bir çocuk oldu. 
Çocuk olmanin, bebekevi olmanın güzel yanı bu: Gece nefes alma çabasından ve öksürükten uyuyamamış, nerdeyse 2 gündür bir öğün bile yiyememiş olan Pelin tedavinin başlangıcından 12 saat geçmemişken annesinin kankan dansına eşlik etme çabası içindeydi:) Bu anı resimleyemedik, size borçlanmış olalım.

1 yorum: