29 Aralık 2014

Geç gelen Noel Baba...

Batı değeri, Nordic inancı f
alan demeyin. Noel Baba oyun çocuğunun ihtiyaç duyduğu "konsept" oyun için kaçırılmaz fırsat. İnaniyor mu inanmıyor mu bunu uzmanlara bırakın ve fakat siz bu fırsatı ganimete çevirin. Bu yıl Sinan 44, Pelin 28 aylik olduğu halde Noel Baba'yı "anladilar". Bunda teyzelerinin gönderdiği bir kurmaca Santa videosunun büyük payı  oldu. Hatta Pelin videoyu seyrettikten sonra birkaç gün kapı ziline "noel baba geldi" diye koştu.
Niyetlendim, hazırlık yaptım. İnternetten sipariş ettiğim basit kostüm, teyzemiz ve benim aldığım hediyeler biraraya gelince Noel Baba 2 gün önce  ve Noelden birkaç gün sonra evimize geldi.


Pelin mi nerde? Korktu, bakıcısı Birsen' in bacağına yapıştı sadece hediyesini almak için yaklaştı. 
Günün sonunda Sinan'a "keşke Noel Baba geldiğinde haber verseydin, ben de görmek istiyordum" deyince Sinan özelliklerini anlatırken "ağzında senin sesin vardı anne" deyiverdi. Ne dersiniz anlamış mıdır?
Kesin olan şu ki; evdekiler hediyelere çok sevindiler.


Bizim Noel babamız başka çocuklara götürmek için birer oyuncağımızı istedi. Torbasına Pelin bir bebeğini, Sinansa bir kamyonunu koydu. 
Çocukları mutlu etmek için fırsat kollayanlara duyurun, hergün noel olabilir. Ayrıca dinler dahil tüm insancıl sistemler de sevindirme ve paylaşmayı kutsar.

Film seyrediyoruz...


Sinan Pixar' ın Uçaklar karakterlerine hayran, tıpkı Arabalar için olduğu gibi. Bugün anneanneden dönüşte yolda uyuduğu güzel öğlen uykusundan uyaninca ona Uçaklar-Söndür ve Kurtar önerdim. Gözleri parlayarak kabul etti. Apple TV den filmi izleneye başlamışken ben ona protein-karbonhidrat dengesi büyüme yaşına uygun şu tabağı hazırladım:


Köfte ve kuskus ana yemek, köfte altında kesilmiş tost ekmeği. Servis için kullandığım suşi setini Laleciğim ta Amerikalardan getirmisti. Tabak ayrica limon suyu içinde servis edilmiş havuç ve salatalik çubuklarıyla vitaminden zenginleşmiş, köftelerin yanına eklenmiş likopen halkası domatesler renkleriyle katki yapmayı da ihmal etmiyor. Sol küçük sos tabağında ketçap, mayonez ve hardal var. Evet anladınız; sağlıklı beslenme konusunda pek takıntılı değilim. Doğrusu Sinan bu sosları hic benimsemedi şimdiye dek, hep reddetti. Ama görselliğe ve ağız tadına katkıda bulunacak küçük bir miktar büyük zarar veremez kanımca. 
Sinan eğer film seyretmiyor olsa bu tabağı görünce çığlıği basardı, bu kez öyle olmadı ama iştahla yedi. Tadı yanında görselliğini de önemsediğim bu öğün eminim hafızasında yer edecektir. Sağlıkla...